You are not logged in.

Dear visitor, welcome to Dein Meerwasser Forum für Nanoriffe. If this is your first visit here, please read the Help. It explains in detail how this page works. To use all features of this page, you should consider registering. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

SmintHD7

Beginner

  • "SmintHD7" started this thread

Posts: 32

wcf.message.sidebar.activityPointsPerDay

Thanks: 6

  • Send private message

1

Thursday, October 13th 2016, 7:28pm

Reefer 170 Upgrade auf 350

Hallo Freunde des Meerwassers,

momentan habe ich ein recht gut laufendes Reefer 170 und bin am Überlegen, ob ich nicht auf 350 Liter upgraden soll...

doppelt so viel Stellplatz! :yeah:

Bin momentan im Gespräch mit einem Statiker, ob die Decke das Reefer 350 auch trägt.

Technik wäre:
aus altem Becken:
Magnus Curve C5
2x Tunze 6045
Rückförderpumpe (evtl. auch ne neue größere, da diese nur 2000l/h an Leistung hat)

Neu:
Heizstab
Lampe.

Bei der Lampe überlege ich, ob ich auf 6x39W ( 90cm lang) oder doch auf 6x54W (120cm lang) gehen soll (Becken ist 120cm). Was würdet ihr mir empfehlen?

Liebe Grüße
Chris

Social bookmarks

Counter:

HTML Editor - Full Version
Hits today: 16,411 Clicks today: 35,171
Average hits: 21,346.48 Clicks avarage: 50,632.74